Pre-taak vragenlijst

Vul de naam van je school in:

Vul je leerlingnummer in:

Hieronder volgt een aantal vragen over hoe jij de taak ziet die je straks gaat starten.

Deze taak bestaat uit drie onderdelen:

1. het volgen van de wiskundelessen over H6 Goniometrische Formules
2. het maken van je wiskundehuiswerk over H6 Goniometrische Formules
3. het voorbereiden van de toets van H6 Goniometrische Formules
.

Tijdens het experiment ga je bijhouden hoeveel minuten je buiten het volgen van de wiskundelessen om aan deze taak besteedt. Let op: na afloop van het experiment wordt je gevraagd het werkelijk besteedde aantal minuten in te vullen. Houd hiervoor dus zelf een logboek bij!

Geef een schatting van het totale aantal minuten dat jij per week aan het maken van je wiskundehuiswerk denkt te gaan besteden:

Geef een schatting van het totale aantal minuten dat jij bovenop je gewone huiswerk aan de voorbereiding van de toets van H6 denkt te gaan besteden:

Lees elke vraag en vul het antwoord in dat het beste bij je past. Er zijn geen juiste of onjuiste antwoorden. Geef op elke vraag slechts één antwoord. Werk door.

1. Heb je zin om aan de taak te beginnen?
 helemaal geen zin niet zo veel zin zin  erg veel zin
 
2. Hoe goed denk je dat je bent in deze taak ?
 helemaal niet goed niet zo goed goed erg goed
 
3. Hoe belangrijk vind je deze taak ?
 helemaal niet belangrijk niet zo belangrijk belangrijk erg belangrijk
 
4. Hoe makkelijk is deze taak voor jou?
 helemaal niet makkelijk niet zo makkelijk makkelijk erg makkelijk
 
5. Hoe goed verwacht je deze taak te gaan doen?
 helemaal niet goed niet zo goed goed erg goed
 
6. Hoe enthousiast ben je over je deze taak ?
 helemaal niet enthousiast niet zo enthousiast enthousiast erg enthousiast
 
7. Hoe vaak slaag je in een dergelijke taak ?
 bijna nooit af en toe geregeld bijna altijd
 
8. Met hoeveel aandacht denk je deze taak te gaan doen?
 niet veel aandacht een beetje aandacht veel aandacht erg veel aandacht
 
9. Hoe belangrijk vind je het om deze taak goed te doen?
 helemaal niet belangrijk niet zo belangrijk belangrijk erg belangrijk
 
10. Hoe moeilijk vind je deze taak ?
 helemaal niet moeilijk niet zo moeilijk moeilijk erg moeilijk
 
11. Hoe leuk vind je deze taak ?
 helemaal niet leuk niet zo leuk leuk erg leuk
 
12. Hoe goed moet jij je best doen voor deze taak om een goed cijfer te kunnen halen?
 ik hoef helemaal mijn best niet te doen ik moet er wel wat moeite voor doen ik moet er mijn best voor doen ik moet er mijn uiterste best voor doen
 
13. Het doel van deze taak is voor mij…
 te hopen dat ik net voldoende scoor op de toets zeker te zijn dat ik de toets haal zeker te zijn dat ik goed scoor op de toets zeker te zijn dat ik erg goed scoor op de toets
 
14. Hoe verwacht je te scoren op de toets van H6?
 onvoldoende voldoende goed erg goed
 
15. Hoeveel energie ben je van plan in deze taak te gaan stoppen?
 erg weinig een beetje veel erg veel
 
16. Hoe goed ben je in deze taak in vergelijking met je klasgenoten?
 ver onder gemiddeld net onder gemiddeld net boven gemiddeld ver boven gemiddeld
 
17. Als je net zoveel tijd aan deze taak zou kunnen besteden als je zou willen, hoe lang zou je er dan aan werken?
1. Ik begin gewoon en zie later wel hoe lang ik er aan ga werken
2. Ik werk eraan totdat ik net een voldoende kan halen
3. Ik werk eraan totdat ik zeker weet dat ik een voldoende kan halen
4. Ik werk er net zo lang aan totdat ik echt tevreden over mezelf kan zijn
Waar kies je voor?  1 2 3 4
 
18. Hoe voel je je op dit moment over de taak die je te wachten staat?
a. Niet op m’n gemak  1 2 3 4 op m’n gemak
b. Niet nerveus  1 2 3 4 nerveus
c. Niet goed  1 2 3 4 goed
d. Niet bezorgd  1 2 3 4 bezorgd
e. Zonder zelfvertrouwen  1 2 3 4 met zelfvertrouwen
f. Niet verveeld  1 2 3 4 verveeld
 

Succes met je taak !
Druk je nog even op de knop verzenden?

 

 

 


Referentie:

Boekaerts, M. (2002). The on-line motivation questionnaire: A self-report instrument to assess students’ context sensitivity. In P. R. Pintrich & M. L. Maehr (Eds.) Advances in Motivation and AchievementVolume 12: New Directions in Measures and Methods. (pp. 77-120). New York: JAI / Elsevier Science.